نوشته شده توسط : amin

ماهیت :

ضرورت ايجاد رشته جديد کارشناسي مهندسي رباتيک در پاسخگويي به نيازهاي امروز و فردا بيش از پيش احساس مي شود. هنگام با تحولات علمي و فني و با توجه به نيازهاي ملي و منطقه اي و در راستاي توسعه صنعتي، رباتيک به عنوان يکي از اولويت هاي اساسي مطرح است. کاربردهاي رباتيک و اتوماسيون در کارخانه ها به عنوان يکي از محورهاي اساسي توسعه صنعتي و استفاده از رباتها با اهداف استراتژيک در عرصه هاي مختلف تحقيقات، اهميت تربيت کارشناسان رباتيک را بيش از پيش مشخص مي سازد.

کاربردهاي ويژه رباتها در محيطهاي خطرناک نظير فضا، عمق زمين، دريا، محيطهاي شيميائي وراديواکتيو نقش مؤثر رباتها را در دنياي علم و متواري نشان مي دهد. با امکانات و توانايي هاي مجموعه هاي برق و مکانيک دانشگاهها، مي توان اين رشته را بخوابي اداره نمود. براي اين رشته مجموعاً 140 واحد درسي در نظر گرفته شده که بطور معمول در هشت ترم تحصيلي، معادل با 4 سال قابل برنامه ريزي است. در تنظيم سرفصل دروس، مطابقت با مصوبات شوراي عالي برنامه ريزي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري رعايت شده است.

شايد اولين کشوري که به عنوان مخترع ربات شناخته مي شود کشور چک باشد در قاره اروپا بعدها ژاپني ها مانند بسياري چيزها گوي سبقت را ربودند و در صنايع مادر خود مانند فولاد- ماشين سازي- الکترونيک به صورتي گسترده وارد نموده و با مشخص شدن نقش آنها در زمين و فضا و در صنايع خطرساز براي بشر همه کشورها از جمله کشور ما به تشکيل گروه هاي مهندسي رباتيک در صدد کسب دانش و استفاده از آن براي بهره برداري بيشتر و بالا بردن کيفيت شده اند مهندسين موفق رباتيک ما که هر از گاهي رتبه هاي برتر جهاني را نيز کسب مي کنند وقتي مي توانند در صنايع و حتي گروه هاي امداد و نجات يا صنايع هوافضا جائي براي کار پيدا کنند که همت دولت و مسئولين کشور براي بومي کردن اين رشته و استفاده گسترده از آن بوجود آيد که انشاءالله اين طور بشود.



:: موضوعات مرتبط: معرفی رشته های تحصیلی , ,
:: برچسب‌ها: ریاضی , فنی مهندسی , مهندسی رباتیک , معرفی رشته ی مهندسی رباتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 1927
|
امتیاز مطلب : 145
|
تعداد امتیازدهندگان : 47
|
مجموع امتیاز : 47
تاریخ انتشار : 7 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amin

وظیفه اصلی رشته علوم آزمایشگاهی شناخت علل ایجاد بیماریهای مختلف و عوامل ایجاد كننده آنها می‌باشد. ابزاری كه در تشخیص و درمان بیماری‌های مختلف بكار می‌رود تحت عنوان پاراكلینیك می‌باشد كه می‌توان به رشته‌هایی از قبیل رادیولوژی، رشته‌های توان بخشی و پرستاری اشاره كرد.

در این رشته می‌توان به نكته مهمّی اشاره كرد و آن آزمایشگاه‌های مجهز است كه طی سال‌های اخیر توسط بخش دولتی و خصوصی گسترش یافته و زمینه مناسبی را برای اشتغال در این رشته فراهم نموده در حال حاضر این رشته در دو مقطع كاردانی و كارشناسی ناپیوسته در اغلب دانشگاههای علوم پزشكی كشور دانشجو می‌پذیرد.

در پایان قابل‌ ذكر است كه این رشته به دلیل نیاز به امكانات و وسائل، یكی از رشته‌های پرهزینه است. البته در دانشگاه های علوم پزشكی كشور، اغلب وسائل و امكانات در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

از آنجا كه مهمترین محل اشتغال فارغ‌التحصیلان این رشته، آزمایشگاههای تشخیص طبی است، به معرفی بخش‌های مختلف یك آزمایشگاه تشخیص طبی پرداخته می‌شود.



:: موضوعات مرتبط: معرفی رشته های تحصیلی , ,
:: برچسب‌ها: کنکور , برترین مرجع کنکور , مشاوره ی تحصیلی , معرفی رشته های تحصیلی , علوم آزمایشگاهی , معرفی رشته , انتخاب رشته , معرفی رشته علوم آزمایشگاهی , تجربی , گروه تجربی , رشته پزشکی , گروه تجربی رشته پزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 1324
|
امتیاز مطلب : 187
|
تعداد امتیازدهندگان : 57
|
مجموع امتیاز : 57
تاریخ انتشار : 26 آبان 1389 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد